Meest gestelde vragen

Wanneer heb ik recht op compensatie

De dag is daar, je gaat vliegen! Op de luchthaven blijkt vertraging van je vlucht. Het zal je maar gebeuren. Onder de Europese Verordening heb je recht op compensatie. Echt? Ja!

Vergoeding vertraging vlucht
Je kan een vergoeding voor je vertraging vragen als je door een vertraging drie uur of later op je eindbestemming aankomt. Vertrek moet zijn vanaf een EU-luchthaven, of vanaf een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven en de maatschappij moet gevestigd zijn in de EU.

Elke vertraging of annulering wordt apart beoordeeld om vast te stellen of de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk gesteld kan worden.

Is je eerste vlucht vertraagd (minder dan drie uur) en mis je hierdoor je vervolgvlucht? Ook dan heb je mogelijk recht op vergoeding, wel moet je meer dan drie uur aankomstvertraging hebben. Een vervolgvlucht met een andere luchtvaartmaatschappij of aansluitende vluchten naar een bestemming buiten Europa, kan het traject wel bemoeilijken.

Met minder dan 3 uur vertraging (maar meer dan 2 uur) heb je volgens de wetgeving helaas geen recht op compensatie. Wel heb je mogelijk recht op maaltijden, communicatiefaciliteiten en eventueel een hotelovernachting. Dit is afhankelijk van de wachttijd.

Green Claim B.V. is het bedrijf dat de Vliegtickets.nl Claim Service verzorgt. Green Claim is gevestigd in Amsterdam, Nederland. Zij zijn gespecialiseerd in het claimen van compensatie bij vertraging, annulering en instapweigering namens vliegpassagiers

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder je vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld