Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,90 boekingskosten.

Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik een ticket boek of wanneer ik al geboekt heb? 

Het is belangrijk dat je je bewust bent van verschillende factoren die invloed kunnen hebben op jouw vlucht. Om je zo goed mogelijk te informeren, geven we je alvast antwoord op de meest gestelde vragen.

Vragen over vliegtickets boeken in coronatijd

Naar welke bestemmingen kan ik een vliegticket boeken?

Bekijk vantevoren op de website van Nederlandwereldwijd.nl het reisadvies voor jouw bestemming en dat van de overheid van het land van bestemming. Bekijk deze website over reizen en corona. Twijfel je nog? Neem dan contact op met ons klant-contact center.

Hoe weet ik of het ticket dat ik wil boeken flexibel is?

Tijdens het boeken van je tickets staat er bij de vliegticket-voorwaarden op de betaalpagina onder ‘oorspronkelijke vervoersreglement‘ aangegeven of een ticket flexibele wijzigingsvoorwaarden heeft.

Mag ik naar het buitenland reizen wanneer ik gevaccineerd ben?

Per 1 juli is het coronabewijs beschikbaar. Voor meer informatie over de voorwaarden ga je naar de website van de overheid.

Vragen met betrekking tot reisadvies en coronamaatregelen

Ik ga binnenkort op reis. Waarmee moet ik rekening houden?

Voor iedereen die nog op reis gaat hebben we handige checklists met nuttige tips gemaakt.

Wat gebeurt er als ik niet meer mag reizen naar mijn bestemming vanwege aangescherpte coronamaatregelen?

Wanneer je op reis gaat naar een bestemming met kleurcode groen of geel, dan betekent dit dat het veilig is. Echter kleurcodes kunnen wijzigen. Ga naar de website van de overheid voor actuele informatie en neem contact op met je verzekeringsmaatschappij voor anvullende voorwaarden. Je bent afhankelijk van de ticketvoorwaarden van de airline om je ticket te kunnen wijzigen. Er bestaat ook een kans dat je geen restitutie krijgt van je ticket.

Worden alle vluchten naar een reisbestemming door de airline geannuleerd bij code oranje of rood?

Nee, de regelgeving van de airline is niet dezelfde als die van de overheid van jouw land van herkomst of het land waar je naartoe vliegt. De beslissing om vluchten te annuleren of te wijzigen, hangt af van het beleid van de airline.

Verzorgt de airline mijn terugvlucht wanneer mijn reisbestemming code oranje of rood heeft gekregen?

Nee, in dat geval ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van je eventuele vervroegde terugreis. De voorwaarden verschillen per airline.

Hoe kan ik op de hoogte worden gehouden van veranderende kleurcodes van landen?

Om als eerste op de hoogte te zijn van de laatste updates in kleurcodes van landen download je de 24/7 Reisapp van de overheid.

Waar vind ik meer informatie over vliegreizen en coronamaatregelen?

Op onze pagina over reisupdates m.b.t. reisadvies en corona-maatregelen voor reizen naar het buitenland geven we jou meer informatie.

Hoe kom ik aan een PCR test reisverklaring?

Op de site van de overheid maak je in juli en augustus een gratis testafspraak. Je kunt voor een PCR-sneltest ook terecht bij een corona sneltest point van coronasneltest4travel.nl. Voor 12:00 een afspraak betekent voor 21:00 uitslag per e-mail.

Vragen over wijziging en annulering

Heb ik recht op reiscredit of restitutie wanneer ik zelf mijn vlucht wijzig of annuleer?

Nee, de ticketvoorwaarden van de airline en de boekingsdatum bepalen of je recht hebt op reiscredit of restitutie. Het is geen garantie en het kan ook voorkomen dat je ticket niet-restitueerbaar is. Bekijk hier hoe je je boeking kunt wijzigen of annuleren.

Heb ik recht op reiscredit of restitutie wanneer mijn vlucht geannuleerd is door de airline?

Afhankelijk van de airline waarmee je vliegt en de boekingsdatum, heb je recht op reiscredit of restitutie. Bekijk alle informatie over reiscredit of restituties.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

Op de pagina over wijzigen en annuleren geven we je alle uitleg over het wijzigen en annuleren van vliegtickets.

Wat moet ik doen als ik niet kan reizen vanwege een positieve testuitslag?

Wanneer jij of je reisgenoot op dezelfde boeking niet mag vliegen vanwege een positieve testuitslag dan geven we je hier graag meer informatie over.

Hoe weet ik of mijn vlucht geannuleerd of gewijzigd is door de airline?

Vertrek je binnen 30 dagen? Dan ontvang je van ons zo snel mogelijk een bericht indien er iets wijzigt in je reisschema. 

Hoe weet ik of mijn vlucht gewijzigd of geannuleerd is?

Je ontvangt altijd per e-mail bericht zodra er door de luchtvaartmaatschappij iets is gewijzigd is in je vluchtschema.

Krijg ik restitutie voor mijn geannuleerde vlucht vanwege het coronavirus?

Of je recht hebt op restitutie of omboeken hangt af van de voorwaarden per luchtvaartmaatschappij. Je wordt hierover door ons per e-mail geïnformeerd.

Hoe weet ik of mijn vlucht geannuleerd is vanwege het coronavirus?

Je ontvangt van ons of van de airline persoonlijk bericht zodra er een verandering in je vluchtschema is vanwege het coronavirus. Ga naar de website van de airline voor de meest up-to-date informatie over jouw situatie.

Kan ik tickets boeken met flexibele voorwaarden?

Ja, veel airlines bieden momenteel soepele wijzigingsvoorwaarden aan voor vliegtickets. Je magje vliegticket in veel gevallen wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum en soms ook andere bestemming. Deze flexibele tickets zijn te herkennen aan het FlexDeal-logo.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Ik vertrek later dan 30 dagen Updates over bereikbaarheid van Vliegtickets.nl Wanneer en hoe contact op te nemen?

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

Vliegtickets.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies