Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,90 boekingskosten.

Update 14 september! Op deze pagina lees je meer informatie over restitutie vanwege het coronavirus.

Is jouw vlucht geannuleerd vanwege het coronavirus? 

Dan heb je van ons hierover een persoonlijk bericht ontvangen. Voor de de meeste airlines geldt dat je je ticket mag wijzigen met reiscredit (let op: de voorwaarden verschillen per airline). Er zijn ook airlines die jou recht geven op restitutie van je geannuleerde ticketbedrag. We geven jou op deze pagina meer inzicht in de huidige afhandelingstermijn voor restituties.

Wat is de status van mijn aanvraag voor restitutie?

Lowcost airlines geven in het algemeen duidelijk de restitutie procedure aan, waardoor het proces van terugstorting sneller verloopt. Voor lijndienst airlines zijn de termijnen van afhandeling uiteenlopend. Om jou een inzicht te geven in de verwachte verwerkingstijd van (lijndienst)airlines, tonen we je onderstaand overzicht.

Laatste update: 14 September 2020. Verwerkingstijden vóór 14 september kunnen langere tijd in beslag. Bovenstaande termijnen zijn indicatief. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden.

Geven alle airlines restitutie?

Nee, hoewel de meeste airlines recht verlenen op restitutie, is dit niet in alle gevallen zo. Wij bekijken per boeking wat de mogelijkheden zijn. Dit geldt ook voor reiscredit.

Hoe lang duurt het voordat het gerestitueerde bedrag op mijn rekening staat?

Vóór het coronatijdperk verliep het proces van restitutie sneller en ontvingen klanten normaliter binnen enkele weken dit bedrag op hun rekening. Door de grote hoeveelheid annuleringen vanwege corona is dit proces volledig veranderd en duurt het nu langer voordat het gerestitueerde bedrag op je rekening staat. Wij zijn afhankelijk van de afhandelingstermijn per airline (zie overzicht). Daarnaast duurt ons interne proces vanwege corona langer, waardoor dit op dit moment ongeveer 6 weken in beslag neemt.

Je hoeft tussentijds geen contact met ons op te nemen.

Welk bedrag krijg ik teruggestort wanneer ik recht heb op restitutie?

Voor iedere aanvraag van restitutie geldt dat je de kosten van je ticket terugkrijgt. Boekingskosten en kosten voor extra services zoals bagage,stoelen, servicepakketten, garanties en verzekeringen worden niet gerestitueerd. Op de boekingsbevestiging die je van ons hebt ontvangen staat de ticketprijs vermeld die je hebt betaald.

Krijg ik restitutie voor mijn geannuleerde vlucht vanwege het coronavirus?

Of je recht hebt op restitutie of omboeken hangt af van de voorwaarden per airline.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Hoe kan ik mijn reiscredit gebruiken? Ik vertrek later dan 30 dagen Faillissement airlines vanwege het coronavirus

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

Vliegtickets.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies