Meest gestelde vragen

Klachten

Wij streven er altijd naar je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Helaas kan het voorkomen dat wij je toch niet helemaal naar wens hebben geholpen. Dit betreuren wij ten zeerste en we nemen jouw klacht altijd serieus. Hieronder tref je onze klachtenprocedure.

Ontevreden over onze service of diensten?
Voor klachten over de uitvoering van vluchten, de bagage afhandeling of de incheckprocedure dien je direct contact op te nemen met desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de deze diensten. Contactgegevens van de airlines tref je onderaan deze pagina of op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Let op! Aan onderstaande contactgegevens van de luchtvaartmaatschappijen kunnen geen rechten worden ontleend.

Beschadigde, vertraagde of vermiste bagage?
Indien je bagage is vermist, beschadigd en/of vertraagd, dan dien je op luchthaven bij de luchtvaartmaatschappij een aangifterapport op te laten maken.

Claims met betrekking tot vermiste en/of beschadigde bagage dienen binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage bij de luchtvaartmaatschappij te zijn ingediend.

Claims met betrekking tot vertraagde bagage dienen binnen 21 dagen na ontvangst van de bagage bij de luchtvaartmaatschappij te zijn ingediend.

Eventuele kosten die je wil claimen vanwege een probleem met jouw bagage, dien je via verkregen kwitanties aan te tonen. Ook is het mogelijk je te wenden tot jouw verzekeraar indien je voor de reis beschikt(e) over een reisverzekering.

Ontevreden over de service en/of diensten van Vliegtickets.nl?
Voor klachten over onze service kun je een e-mail sturen met uitgebreide beschrijving van je klacht naar customercare@vliegtickets.nl. Vermeld daarbij altijd je boekingscode en voeg eventuele andere relevante informatie toe die ons zou kunnen helpen bij het oplossen van je klacht. Na ontvangst van jouw e-mail ontvang je een bevestiging en zullen wij binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht reageren. In sommige gevallen zijn wij afhankelijk van derde partijen en kan een reactie wat langer duren dan je van ons gewend bent.

Wanneer Vliegtickets.nl je klacht niet naar wens heeft kunnen oplossen, is het mogelijk je te wenden tot de Thuiswinkel Geschillencommissie of Online Geschillen Beslechting.


Contactgegevens airlines bij klachten  
Aeroflot 020 627 0561
airBaltic +371 67 006 006
airberlin 0900 737 8000 (€ 0,20 p/m)
Air Canada 0800 0229 769
AIRFRANCE 020 654 5720
AirEuropa 020 795 6095
AirMalta 0900 2030601 (€ 0,15 p/m)
Alitalia 020 676 4479
AirIndia 020 601 5133
AmericanAirlines 0900 040 1666 (€ 1 p/gesprek)
Austrian +43 5 1766 1061
bmi regional 020 808 2998
British Airways 020 346 9389
brussels airlines +32 2 753 77 53
Cathai Pacific 0800 292 9256
United Airlines +1 800 589 5582
corendon 023 751 0606
Croatia Airlines 020 316 4280
Czech Airlines 020 620 0719
Delta Airlines 020 721 9128
easyJet 0900 040 1048
Emirates 020 203 5163
EvaAir 020 575 9166
Ethiad Airways 020 203 5444
Finnair 020 654 3000
flyebe +44 20 7308 0812
Eurowings 0900 040 1212 (€ 0,03 p/m)
Iberia Express 0900 777 7717
Icelandair 020 521 3955
Japan Airlines +81 3 6733 3062
Jet2.com +44 20 3059 8336
Jet Airways 020 310 3030
KLM 020 4747 747
Latam +34 902 112 424
Lot Polish Airlines 020 201 3917
Lufthansa 0900 1234 777 
Malaysia Airlines +603 7843 3000
Meridiana +39 0789 52682
Qantas 020 203 5425
Royal Jordanian 023 555 5230
Ryanair 0900 040 0860
Scandinavian Airlines 020 654 1975
Singapore Airlines 020 548 8888
Swiss 0900 202 0232
TAP Portugal 0900 263 5827
Transavia 0900 0737
Turkish Airlines 020 405 9636
Ukraine Airlines 020 655 1174
United Airlines 020 346 9381
Virgin Atlantic +443 44209 7770
Vueling 0900 777 0005
Wizz Air 0900 3637385
Tui 0900 8847

Aan bovenstaande gegevens kunnen geen rechten worden ontleend. Laatst gewijzigd: 1 juni 2017

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder je vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Gerelateerde vragen