Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,90 boekingskosten.

In 2020 zijn er veel vluchten geannuleerd vanwege het Coronavirus. Dit resulteerde in de uitgifte van reiscredit of volledige restitutie van het ticketbedrag. Er is echter een globale splitsing te maken in voorwaarden die airlines hanteren: boekingen die gemaakt zijn vóór of na 1 september 2020 (deze datum kan afwijken per airline). Bekijk onderstaande informatie, zodat je weet wat je kan verwachten.

Boekingen gemaakt vóór 1 september 2020, waarbij de airline de vlucht heeft geannuleerd

Bij de meeste airlines ontvang je restitutie van je niet-gebruikte ticket (voor boekingen tot 1 september 2020, maar je mag dit ook gebruiken als reiscredit om vluchten te wijzigen. De voorwaarden verschillen per airline. We hebben klanten per mail geïnformeerd over de status van hun refund en reiscredit. In het geval van reiscredit kunnen klanten via het wijzigingsformulier voor reiscredit een nieuwe reisdatum/ route aangeven (binnen de voorwaarden van de airline).

Boekingen gemaakt na 1 september 2020, waarbij de airline de vlucht heeft geannuleerd

Voor boekingen die gemaakt zijn na 1 september 2020, geldt er niet automatisch meer restitutie wanneer een vlucht geannuleerd wordt. De airline biedt in veel gevallen de mogelijkheid om flexibel te wijzigen naar een nieuwe datum en soms nieuwe bestemming. In een enkel geval wordt er nog gerestitueerd.

Wil je zelf je vlucht annuleren zonder dat de airline je vlucht heeft geannuleerd?

Dan is er in de meeste gevallen geen restitutie mogelijk. Tenzij:

  • Je bij boeking de Annuleringsgarantie (Plus) hebt afgesloten.
  • Dit uitdrukkelijk in de ticketvoorwaarden vermeld staat en door de airline toegestaan is. 
  • Je moet annuleren vanwege een geldige medische reden. Bekijk of je een Annuleringsgarantie via ons hebt afgesloten en check de voorwaarden. Heb je elders een verzekering afgesloten? Neem contact op met de verzekeringsmaatschappij of je recht hebt op restitutie van je ticketprijs.

Wil je alsnog annuleren zonder dat een van bovenstaande uitzonderingen van toepassing is?

Dan raak je je reissom kwijt. Probeer daarom alsnog te kijken naar de wijzigingsmogelijkheden. Afhankelijk van de voorwaarden van de airline en je ticket kan er gekeken worden naar een flexibele wijziging. We helpen je graag om je reis te wijzigen wanneer dat mogelijk is. Neem contact op met onze klantenservice of laat de hoofdboeker het wijzigingsformulier invullen. Je wordt door ons geïnformeerd over de mogelijkheden.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Kan een naam op een ticket worden aangepast? Hoeveel bedragen de annuleringskosten? Restitutie van je geannuleerde vlucht

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

Vliegtickets.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies