Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,90 boekingskosten.

Aangepaste werkwijze vanwege het coronavirus

Vanwege de grote hoeveelheid aanvragen voor annulering en wijziging door het coronavirus, is de responstijd langer dan dat je van ons gewend bent. Daarvoor onze excuses en we hopen op je begrip en geduld. Er gelden afwijkende wijzigings-en annuleringsprocedures zodat onze klantenservice prioriteit kan geven aan de spoedaanvragen.

Is jouw vlucht geannuleerd vanwege de situatie rondom het coronavirus?

Heb jij reiscredit gekregen voor je geannuleerde of gewijzigde vlucht en wil je daarmee wijzigen naar een nieuwe vlucht met dezelfde airline? Vul dan het formulier voor wijziging met reiscredit vanwege het coronavirus in en ontvang je nieuwe vluchtvoorstel. Of Heeft de airline jou restitutie aangeboden voor je geannuleerde vlucht? In dat geval vragen wij restitutie aan bij de desbetreffende airline. We zijn bij deze afhandeling afhankelijk van verschillende restitutieprocessen van airlines. Daardoor kan het zijn dat je 6-9 maanden moet wachten op teruggave.

Vertrek je binnen 30 dagen?

Vertrek je over meer dan 30 dagen?

Heeft jouw annulering urgentie omdat jouw geboekte vlucht binnen 72 uur vertrekt? Dan kun je een mail sturen naar contact@vliegtickets.nl. Vermeld in het onderwerp de reserveringscode / vertrekdatum / naam van de luchtvaartmaatschappij, dan nemen en wij zo spoedig mogelijk contact met je op.

Onderstaand de reguliere werkwijze wanneer je zelf wil annuleren

Als je je ticket wilt annuleren dan kan je dat doen door het annuleringsformulier in te vullen. Binnen 24 uur ontvang je van ons een e-mail met de annuleringsvoorwaarden en -kosten. Let op: Dit is een aanvraag voor annulering, de definitieve annulering wordt gedaan nadat je akkoord hebt gegeven. Ben je niet de hoofdboeker? Dan kun je alleen je eigen ticket annuleren.

Annuleer je binnen vijf dagen voor vertrek, vul dan het formulier in en neem ook telefonisch contact op met ons zodat je boeking op tijd wordt geannuleerd.

Heb je tijdens het boeken een Allianz annuleringsverzekering afgesloten? Controleer dan de polisvoorwaarden om te zien of jouw reden van annuleren recht geeft op een schadevergoeding. Je vindt de polisvoorwaarden op je boekingsbevestiging onder het kopje Annuleringsverzekering. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met Allianz. Nadat je van ons bevestiging van de annulering hebt ontvangen met hierin de hoogte van de annuleringskosten, kun je het het schadeformulier van Allianz invullen, of dat van je eigen verzekeraar.

Heb je na 2 juli 2019 een ticket geboekt en een Annuleringsgarantie of een Annuleringsgarantie Plus afgesloten en voldoe je aan de voorwaarden? Dan wordt de restitutie direct met je afgehandeld door onze annuleringsafdeling. 

Kan ik mijn reis voor juni annuleren vanwege het coronavirus?

Afhankelijk van de airline geldt er een annuleringsbeleid voor juni vanwege het coronavirus.

Kan ik mijn reis voor juli annuleren vanwege het coronavirus?

Afhankelijk van de airline geldt er een annuleringsbeleid voor juli vanwege het coronavirus.

Kan ik mijn reis voor augustus annuleren vanwege het coronavirus?

Afhankelijk van de airline geldt er een annuleringsbeleid voor mei vanwege het coronavirus.

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Hoeveel bedragen de annuleringskosten? Wijzigingskosten extra services per boeking Zijn er kosten als ik annuleer?

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

Vliegtickets.nl maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.nl jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies