Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,90 boekingskosten.

Vliegtickets.nl op stedentrip naar Lissabon

Lissabon, knus, bijzonder en mooi, dat is wat wij kunnen concluderen na een stedentrip aan deze heuvelachtige stad.

Op uitnodiging van Star Alliance ging Vliegtickets.nl op 26 september 2013 op stedentrip naar Lissabon. Natuurlijk hoor je het een en ander maar nu konden we zelf een kijkje nemen in deze heuvelachtige stad.

Na een goede vlucht kwamen we aan het eind van de middag in hotel Dom Pedro Palace aan. Een luxe 5* hotel gelegen op één van de 7 heuvels van de stad. Omdat we nog even wat vrije tijd hadden voor het avondprogramma begon zijn we met de metro (24-uurs kaart € 6.50) alvast een kijkje wezen nemen in het centrum van Lissabon. Goed om te weten is dat de dagkaart ook geldig is voor de oude gele tram welke het straatbeeld van Lissabon siert en vaak op foto’s en ansichtkaart terug te vinden is. De avond werd gevuld met een luxe diner in het hotel en een quiz over de Star Alliance waarbij vliegtickets gewonnen konden worden. Helaas zijn wij niet in de prijzen gevallen.

Vrijdag valt te omschrijven als een dag vol adrenaline. Met de bus gingen we naar de oude wijk Alfama waar verschillende voertuigen zoals een tuctuc’s, Go Cars, VW Beatles voor ons klaar stonden. Een avontuurlijke rit richting de haven in Belem volgede. Een unieke beleving en leuke ervaring om de stad te ontdekken.

Na spanning en sensatie hadden we wel een Pasteis de Belem verdiend. Een lokaal gebakje met custard, die er prima in ging. Als kers op de taart gingen we aan boord op een speedboot om op volle kracht de Taag over te racen. Mooi om de stad vanaf het water te aanschouwen en zeker aan te raden als je met een groep bent omdat de kosten wat prijzig zijn. (€ 600 voor een half uur, maximaal 12 personen aan boord) Een overheerlijke lunch in de haven, waar de vis verser dan verser is was een welkome afsluiting van dit programma gedeelte. Daarna heb ik met mijn collega een gele tram opgezocht, een ritje hierin mocht natuurlijk niet aan ons bezoek ontbreken. De avond hebben we gegeten bij Kais een oud pakhuis wat nu is omgetoverd tot een restaurant.

Zaterdag nog een avontuurlijke dag waar we een bezoek brachten aan het idyllische Sintra en kennis mochten maken met de lokale likeur Ginjinha. Vanaf hier stapte we in een 4×4 Jeep. De hobbelige weg leidde ons naar het meest westelijke puntje van Europa, Cabo da Roca. De weg door het natuurgebied leverde mooie vergezichten op. De stranden lenen zich bij veel wind uitstekend om te (kite)surfen. Daarna gingen we naar het luxe Cascais waar we in de jachthaven hebben rondgelopen.

De avond werd in luxe afgesloten. Geheel in gala gingen we naar restaurant Eleven, een Michelin ster bekroond restaurant waar deze mooie stedentrip Lissabon geheel in stijl werd afgesloten.

Lissabon is rechtstreeks te bereiken vanaf Amsterdam. Een vliegticket Lissabon is al te boeken vanaf € 99. Het is leuk om Lissabon met de omringende plaatsen te combineren. Bijvoorbeeld Lissabon met Cascais voor een stedentrip in combinatie met strand.

Wij hebben in ieder geval genoten en een goede indruk van Lissabon mogen krijgen.

Doe mee aan de discussie

Vind je vliegtickets hier!